Vragen

1. Aan- en afmelden

Hoe start ik een parkeeractie?

Een parkeeractie kan op verschillende manier gestart worden:

 

Op straat:

 

  • Het aanbieden van de pas bij de paslezer
  • Bellen naar 020-7960994 (lokaal tarief)
  • SMS naar 4111
    Je stuurt een berichtje naar 4111 om je parkeeractie aan te melden: pm(spatie)(zonenummer)(spatie)(kenteken), b.v. PM 20802 AABB11. Je vindt het zonenummer bij het blauwe P-bord of bij de parkeerautomaat. Bij het versturen van je kenteken hoef je geen koppelteken of spaties in te voeren, dus bijvoorbeeld: AABB11.
    Je ontvangt zowel bij het aan- als afmelden een bericht. De kosten van deze sms'jes bedragen € 0,25 per sms.
  • Via de parkeer App
  • Via de persoonlijke pagina (Direct parkeren / Start parkeren)

 

In de parkeergarage:

 

  • Het aanbieden van de pas bij de paslezer van de inrijterminal
  • Kentekenherkenning (vanaf 1 december 2012)

 

 

Hoe stop ik een parkeeractie?

Een parkeeractie kan op verschillende manier gestopt worden:

 

Op straat:

 

  • Het aanbieden van de pas bij de paslezer
  • Bellen naar 020-7960994 (lokaal tarief)
  • SMS "Q" naar 4111
    (Je ontvangt zowel bij het aan- als afmelden een bericht. De kosten van deze sms'jes bedragen € 0,25 per sms)
  • Via de parkeer App
  • Via de persoonlijke pagina (Direct parkeren / Stop parkeren)

 

Het afmelden middels bel en SMS, kan alleen gedaan worden met het telefoonnummer dat gekoppeld is aan het account.

 

In de parkeergarage:

 

  • Het aanbieden van de pas bij de paslezer van de uitrijterminal
  • Kentekenherkenning (vanaf 1 december 2012)

 

 

Ik ben vergeten af te melden, wat nu?

Je kunt nog op verschillende manieren afmelden.

 

  • Klik op ‘stop parkeren’ bij je persoonlijke pagina
  • Bel naar: 020-7960994 (lokaal tarief)
  • SMS ‘q’ naar 4111
  • Via de Stadsparkeren parkeer app
  • Contact opnemen met de telefonische helpdesk 0900-12345 46 (gebruikelijke belkosten)

 

Het afmelden middels bel en SMS, kan alleen gedaan worden met het telefoonnummer wat gekoppeld is aan het account.

 

Parkeeracties op straat (niet in de parkeergarages) worden in Helmond door het systeem gestopt om 23.59.59 u. Dit om parkeerders te behoeden voor oplopende parkeerkosten (parkeeracties die dagen doorlopen).

 

Parkeeracties die gestart zijn nadat de betaald parkeren tijd verstreken is, lopen door naar de volgende dag. Bijvoorbeeld; het is betaald parkeren tot 19.00 uur en er wordt om 20.00 uur een parkeeractie gestart. Deze parkeeractie wordt niet gestopt dezelfde dag maar loopt door naar de volgende dag.

 

 

Hoe zeg ik Parkeren Helmond op?

Stuur een e-mail naar: info@stadsparkeren.nl. Je ontvangt een e-mail met een bevestiging van je opzegging.

Hoe weet de parkeerwachter dat ik ben aangemeld?

De parkeerwachter kan je nummerbord scannen en daardoor zien of je bent ingecheckt.

Stoppen parkeeractie in een parkeergarage

Als uw parkeeractie niet gestopt is in een parkeergarage dient u contact op te nemen met Stadsparkeren om uw parkeeractie te laten stoppen.

 

Advies is om te allen tijde via uw persoonlijke pagina of uw App de parkeerhistorie te controleren of uw parkeeractie daadwerkelijk gestopt is of een email te sturen naar info@stadsparkeren.nl om dit te controleren.

 

  • Door een email sturen naar info@stadsparkeren.nl . Vermeld u svp bij het onderwerp : STOPPEN PARKEERACTIE.

    Vermeld uw kenteken en het tijdstip dat u de parkeergarage heeft verlaten.

    U ontvangt bericht zodra uw parkeeractie is gestopt.

  • Of bellen naar 0900 12345 46 (gebruikelijke belkosten)

 

Indien uw parkeeractie niet is gestopt kunt u een volgende keer niet parkeren in dezelfde parkeergarage via Stadsparkeren. Volgens het systeem staat u dan namelijk nog geparkeerd. Wel kunt u inrijden en een kort parkeerder kaartje nemen. Ons advies is echter om dit NIET te doen en eerste uw lopende Stadsparkeren actie te laten stoppen. Gebeurt dit niet, dan zal uw lopende Stadsparkeren actie bij het uitrijden middels de kort parkeerders kaart stoppen en worden er  "onnodige kosten" in rekening worden gebracht.

 

Indien de slagboom handmatig wordt geopend door de beheerder dient de beheerder uw parkeeractie handmatig te stoppen.

Staat de slagboom bij het uitrijden open dan  kunt u via de infoknop navraag doen bij de beheerder om uw parkeeractie te laten stoppen. Wij kunnen u hierbij natuurlijk ook helpen.

 

2. Kosten

Zijn er kosten verbonden aan Gepast Parkeren?

AANMELDEN IS GRATIS (inclusief pas)


Verder zijn er twee lidmaatschapsvormen:

  • Abonnement: € 2,00 vaste kosten per maand (per kenteken)*
  • Gebruiker: € 0,25 per transactie (geen vaste kosten)*

*Naast het bovenstaande bedrag wordt het geldende parkeertarief in de zone waar je parkeert in rekening gebracht.

 

Zie voor het totale kosten overzicht de tarieven pagina.

Welke abonnementsvorm past het beste bij mijn parkeergedrag?

Als je meer dan 8 maal per maand parkeert in het centrum van Helmond, is het vaste tarief van € 2,00 per maand de voordeligste keuze. Als je minder dan 8 keer per maand in het centrum parkeert, kun je het beste kiezen voor € 0,25 per parkeeractie.

Facturen

Stadsparkeren facturen zijn maand facturen. De kosten die men deze maand maakt worden van uw rekening afgeschreven middels automatische incasso in de daarop volgende maand. Minimaal 5 dagen voordat wij de factuur van uw rekening afschrijven ontvangt u per email een factuur notificatie van het bedrag dat wij af gaan schrijven. Via uw persoonlijke pagina kunt u altijd uw volledige facturen bekijken.

Automatische incasso is mislukt, hoe voldoe ik mijn openstaande factuur?

Mocht het innen van een factuur middels automatische incasso niet lukken dan ontvang je een betalingsherinnering per email en/of SMS.

 

Aan de hand van deze herinnering kun je de betaling handmatig voldoen op rekening nummer 51.87.97.244, IBAN NL57ABNA0518797244 t.n.v. Stichting Parkeergelden Nederland te Diemen o.v.v. het klant en factuur nummer.

Factuur notificatie

Indien er een emailadres aan uw account is gekoppeld ontvangt u een factuur notificatie. Deze factuur notificatie is een beknopte versie van uw factuur. Via uw persoonlijke pagina kunt u altijd uw volledige facturen bekijken.

Waar kan ik mijn factuur inzien?

Dit kan via je persoonlijke pagina, onder facturen. Je kunt je factuur downloaden, opslaan en afdrukken.

Ik heb opgezegd. Waarom zijn er toch kosten berekend?

Dit zijn de kosten van de maand waarin je hebt opgezegd.

Zijn er kosten verbonden aan het opvragen van mijn wachtwoord?

Voor het opvragen van uw wachtwoord via sms wordt er  € 0.25 per sms in rekening gebracht.

 

Het opvragen van uw wachtwoord via email is gratis.

3. Werking

Hoe werkt parkeren met een pas?

Je houdt je pas kort* voor een speciale lezer bij de parkeerplaats. Bied alleen je parkeerpas aan en niet je hele portemonnee. Andere passen kunnen de werking van de pas namelijk aantasten. Je ziet in het scherm dat je bent aangemeld. Ook staat het kenteken vermeld. Bij vertrek houd je je pas opnieuw tegen de scanner. Je krijgt dan een melding dat de auto is afgemeld.

 

Let op: Staat er op het scherm 'aan- of afmelden via GSM'? Dan is de verbinding met Stadsparkeren waarschijnlijk verbroken. Je kunt je dan aanmelden met je mobiel (door te bellen of door een sms te sturen).

 

* De pas hoeft slechts kort aangeboden te worden bij de paslezer. Vervolgens wacht u (zonder dat u uw pas voor de paslezer houdt) tot de melding op het display verschijnt dat u bent aan- of afgemeld.

 

Nadat de pas aangeboden is voor aan- of afmelding kun je ongeveer 1 minuut de pas niet aanbieden, het systeem reageert dan namelijk niet op de pas zodat je geen risico loopt om per abuis de zojuist gestarte parkeeractie te stoppen of per abuis een nieuwe parkeeractie te starten.

 

Parkeeracties die gestart zijn tijdens betaald parkeren tijd worden in Helmond door de deactivation service om 23:59:59u gestopt. Dit om je, als je vergeet af te melden, te behoeden voor parkeeracties die dagen doorlopen.

 

Let wel: aan uw account kunt u meerdere kentekens koppelen. Aan uw pas maar 1 kenteken. Met het kenteken zoals gekoppeld aan de pas kunt u parkeren middels de pas, bel, sms, app en kentekenherkenning. Met het 2e gekoppelde kenteken kunt u parkeren middels bel, sms of app parkeren.

Hoe werkt het parkeren in een parkeergarage?

Door de kentekenherkenning* kun je gemakkelijk de parkeergarage in- en uitrijden. Als je kenteken vies is (of er zit bijvoorbeeld een deuk in) kan het voorkomen dat het niet mogelijk is om je kenteken te lezen. Ook kan het zijn dat je kenteken zich op een ongewone plaats bevindt. De slagboom gaat dan niet open. In dat geval kun je je pas voor de e-P-reader houden die bij de ingang van de parkeergarage hangt. Dan gaat de slagboom ook open.

 

* De garages Boscotondo, Doorneind en Elzas (dit geldt ook voor de parkeerterreinen van het Elkerliek Ziekenhuis) zijn voorzien van kentekenherkenning.

 

Let wel: alleen het kenteken zoals gekoppeld aan de pas kan gebruik maken van kentekenherkenning (met een eventueel 2e gekoppeld kenteken kan geen gebruik gemaakt worden van het parkeren middels kentekenherkenning).

 

Neem uw pas mee!

 

Je kunt met je pas de loopdeur openen na sluitingstijd van de garage om uw auto op te halen. Houd echter wel altijd rekening met de openingstijden van de garage, het kan namelijk zijn dat er niet 24 uur per dag uitgereden kan worden.

 

Let wel! Indien er 2 passen gekoppeld zijn aan 1 account kunt u alleen de toegangsdeur openen met de pas van de hoofdgebruiker.

Hoe werkt het parkeren via een sms?

Je stuurt een berichtje naar 4111 om je parkeeractie aan te melden: pm(spatie)(zonenummer)(spatie)(kenteken). Je vindt het zonenummer bij het blauwe P-bord en bij de parkeerautomaat. Bij het versturen van je kenteken hoef je geen streepjes of spaties in te voeren, dus bijvoorbeeld: AABB11. Als je je auto weer af wilt melden stuur je een ‘q’ naar hetzelfde nummer. Je ontvangt zowel bij het aan- als afmelden een bericht. De kosten van deze sms’jes bedragen € 0,25 per sms.

 

Indien je een kenteken aan wilt melden dat niet aan het account gekoppeld is, kun je het “nieuwe kenteken” invoeren (eenmalige kosten toevoegen 2e kenteken € 1,00). Je kunt dan meteen een parkeeractie starten met dit “nieuwe kenteken”. Dit nieuwe kenteken wordt meteen aan het account toegevoegd. Indien je gebruik maakt van de abonnementsvorm, betaal je vanaf dat moment ook abonnementskosten voor het “nieuwe kenteken”.

 

Het aan en afmelden middels SMS, kan alleen gedaan worden met het telefoonnummer dat gekoppeld is aan het account.

 

Hoe zet ik het ontvangen van sms´jes aan of uit?

Je kunt je sms alerts aan- uitzetten via je persoonlijke pagina. De kosten voor een sms bedragen € 0,25 per sms.

 

Log in op je persoonlijke pagina -> kies voor mijn account -> klik onderaan bij alerts op sms -> pas de alerts aan -> kies voor opslaan.

Waarom ontvang ik een herinneringsbericht per SMS?

Bij uw Stadsparkeren account staan standaard sms herinneringsberichten ingesteld. Via uw persoonlijke pagina kunt u zien welke sms herinneringen zijn ingesteld en kunt u per herinnering aangeven of, en wanneer u de verschillende sms herinneringen wenst te ontvangen.

 

Let wel! Deze sms herinneringen ontvangt u ook als u via de app een eind tijd ingesteld heeft.

 

De kosten van een SMS herinnering bedragen: € 0,25 per ontvangen SMS.

Hoe kan ik parkeren met mijn mobiel (bellen)?

Je kunt je aan- of afmelden door te bellen naar: 020-7960994 (lokaal tarief). De computer vraagt dan in welke zone je geparkeerd staat. Je vindt het zonenummer bij het blauwe P-bord en bij de parkeerautomaat.

 

Het aan en afmelden kan alleen met het mobiele telefoonnummer zoals gekoppeld aan de gebruiker.

Kan ik ook meerdere kentekens invoeren?

Dat kan.

 

Je betaalt per kenteken € 1,00 registratiekosten.

 

 

Voor straatparkeren kun je maar één kenteken invoeren. Dit wil zeggen dat wanneer je de pas voorhoudt bij een paslezer alleen het aan de pas gekoppelde kenteken wordt aangemeld. Wanneer je op straat parkeert met een 2e, 3e, 4e of 5e kenteken dan kun je dat  kenteken bij straat parkeren aan- of afmelden via GSM, SMS of App.

 

Als je een kenteken toevoegt, ontvang je geen extra pas.

 

Let wel: alleen het kenteken zoals gekoppeld aan de pas kan gebruik maken van kentekenherkenning (met een 2e gekoppeld kenteken kan geen gebruik gemaakt worden van het parkeren middels kentekenherkenning).

 

Maakt u gebruik van het abonnement dan betaald u abonnementskosten per kenteken.

Waar kan ik parkeren in Nederland?

Je kunt in meer dan 140 Nederlandse steden parkeren met de app of je telefoon en in 13 steden met de pas (onder meer in Arhnem, Assen, Beverwijk, Eindhoven, Deurne, Gorinchem, Helmond, Leeuwarden, Valkenburg, Veenendaal, Weert, Zeist en Zevenaar). Voor aanvullende informatie over het landelijk gebruik zie www.stadsparkeren.nl of kijk hier voor een overzicht.

 

 

Hoe kan ik met een tweede kenteken op straat parkeren?

Op de persoonlijke pagina kun je zien welk kenteken er gekoppeld is aan de pas. Indien je met een ander geregistreerd kenteken op straat wilt parkeren dan kun je dit doen via bel, sms of App parkeren.

Ik heb geen mobiel, is dat een probleem?

Om gebruik te maken van Stadsparkeren is een mobiele telefoon gemakkelijk maar niet noodzakelijk.

 

Als u een mobiel nummer invoert kunt u nl. ook gebruik maken van bel of sms parkeren en kunt SMS herinneringsberichten ontvangen.

 

Bent u niet in het bezit van een mobiel telefoonnummer dan kunt u wel een aanmelding doen. Zodra gevraagd wordt om het mobiele nummer (stap 5 in het aanmeld proces) geeft u het volgende in:

 

- wijzig in het 1e invoerveld landnummer 31 naar "anders"

- voer vervolgens in het 2e invoerveld het volledige vaste nummer in.

 

Als u een vast telefoonnummer ingeeft, denk er dan svp wel aan om de sms herinneringsberichten uit te zetten via de persoonlijke pagina, "Mijn Account" .

 

Kan ik de pas aan mijn sleutelbos hangen?

Nee, want als je een gaatje in je pas boort, is deze onbruikbaar.

Mijn pas is defect, wat nu?

Als een parkeerpas defect is, kun je een nieuwe pas aanvragen via info@stadsparkeren.nl of door te bellen naar 0900-1234546 (gebruikelijke belkosten). Via de persoonlijke pagina kan geen nieuwe pas aangevraagd worden

Mijn pas is vermist/verloren, wat nu?

Als een pas vermist is of je bent je pas verloren dan kun je je account tijdelijk inactief laten maken zodat er geen oneigenlijk gebruik van gemaakt kan worden. Je kunt hiervoor een email sturen naar info@stadsparkeren.nl of bellen naar 0900-1234546 (gebruikelijke belkosten). Als je pas gevonden wordt, kan het account weer actief gemaakt worden.

 

Als de pas niet gevonden wordt, kun je een nieuwe parkeerpas aanvragen via info@stadsparkeren.nl of bellen naar 0900-1234546 (gebruikelijke belkosten).

Parkeeractie op straat starten voor volgende dag?

Het is NIET mogelijk een parkeeractie op straat, tijdens betaald parkeren tijd, te starten in Helmond voor de volgende dag. De deactivation service zorgt er namelijk voor dat alle lopende parkeeracties op straat om 23.59.59 afgemeld worden. Dit om je, als je vergeet af te melden, te behoeden voor parkeeracties die dagen doorlopen. Je moet dus de volgende dag opnieuw inchecken. Als je voor een volgende dag wilt parkeren, moet je de volgende ochtend opnieuw inchecken met je pas of je mobiele telefoon. Voor vragen m.b.t. het automatisch deactiveren kun je contact opnemen met info@stadsparkeren.nl.

 

Het is wel mogelijk om een parkeeractie te starten voor de volgende dag na betaald parkeren tijd.

Kan ik met een brommobiel ook gebruik maken van Gepast Parkeren?

Je kunt zeker gebruik maken van Gepast Parkeren als je in het bezit bent van een brommobiel.

 

Bij aanmelding kun je je kenteken ingeven. Een stadstoezichthouder ziet aan de hand van je kenteken of je een geldige parkeeractie hebt via Gepast Parkeren/Stadsparkeren.

Paslezer geeft melding "aan- en/of afmelden met de mobiele telefoon".

Deze melding wordt gegeven als de paslezer even geen verbinding heeft met het centrale systeem. De paslezers communiceren via GPRS.

 

Op dat moment kunt u met uw mobiele telefoon of smart phone aan- of afmelden via bel, sms of app parkeren.

Kan 1 kenteken aan meerdere accounts gekoppeld worden ?

Dit is mogelijk.

 

1 Kenteken kan aan meerdere accounts gekoppeld worden.

 

Het parkeren middels kentekenherkenning werkt dan echter niet, dit omdat het kenteken op 2 accounts actief is. Het systeem kan dan geen keuze maken aan welk account de parkeeractie moet worden toegeschreven. U dient dan uw pas aan te bieden om het account te bepalen.

Hoe verkrijg ik met Gepast Parkeren/Stadsparkeren toegang tot parkeergarage na sluitingstijd?

De openingstijden van de parkeergarage staan vermeld aan de buitenzijde van de parkeergarage. Als er 24uur per dag uitgereden kan worden, dan kunt u met uw Gepast parkeren/Stadsparkeren pas toegang tot de garage verkrijgen via de loopdeur. U  kunt de loopdeur openen met de pas waaraan het kenteken gekoppeld is waarmee u op dat moment geparkeerd staat.

 

Let wel! Indien er 2 passen gekoppeld zijn aan 1 account kunt u alleen de toegangsdeur openen met de pas van de hoofdgebruiker.

Waar kan ik parkeren in België

In België kunt u parkeren in de aangesloten parkeergarages:

 

Antwerpen

  • Antwerpen Airport

 

Brussel

  • Parking Royal

 

Lier

  • Parkeergarage Dungelhoeff
  • Parkeergarage Grote Markt

 

In België is het niet mogelijk om middels Stadsparkeren parkeeracties te starten op straat. 

 

Welke parkeergarages en gesloten parkeerfaciliteiten zijn aangesloten bij Stadsparkeren?

Onderstaande parkeergarages/gesloten parkeerterreinen zijn aangesloten bij Stadsparkeren

 

Amsterdam

  • Parkeergarage The Bank (Rembrandtplein)
  • Parkeergarage Hotel Krasnapolsky

 

Arnhem

  • Parkeergarage Centraal
  • Parkeergarage Musis
  • Parkeergarage Rozet

 

Assen

  • Parkeergarage Citadel
  • Parkeergarage De Nieuwe Kolk
  • Parkeergarage Doevenkamp (Stadhuis)
  • Parkeergarage Drents Museum (Torenlaan)   
  • Parkeergarage Mercuriusplein
  • Parkeergarage Neptunusplein
  • Parkeergarage Triade

 

Den Haag

  • Parkeergarage Mauritskade

 

Deurne

  • Parkeergarage Wolfsberg
  • Parkeerterrein Jumbo Stationsstraat

 

Eindhoven

  • Parkeergarage Stadskantoor*
  • Parkeerterrein Albert Heijn Leenderweg

 

Gorinchem

  • Parkeergarage Kazerneplein
  • Parkeergarage Kweeklust

 

Helmond

  • Parkeergarage Boscotondo
  • Parkeergarage City #
  • Parkeergarage Doorneind
  • Parkeergarage Elzas
  • Parkeerterrein Elkerliek Ziekenhuis
  • Parkeerterrein Hotel West-Ende

 

Hoofddorp

  • Parkeergarage Primark

 

Leeuwarden

  • Parkeergarage Hoeksterend
  • Parkeergarage Klanderij
  • Parkeergarage Oldehove
  • Parkeergarage Oosterstraat
  • Parkeergarage Zaailand
  • Parkeerterrein WTC (B2)

 

Nijmegen

  • Parkeergarage Kelfkensbos
  • Parkeergarage Keizer Karel

 

Noordwijk

  • Parkeerfaciliteit Centrum Parking Noordwijk

 

Oss

  • Parkeergarage Bergoss (m.i.v 1-12)
  • Parkeergarage Oostwal-Oost (m.i.v 1-12)
  • Parkeerterrein Jurgensplein (m.i.v 1-12)

 

 

 

 

Roosendaal

  • Parkeergarage Biggelaar #
  • Parkeergarage Liga #
  • Parkeergarage Mill Hill #
  • Parkeergarage Nieuwe Markt #
  • Parkeergarage Roselaar #

 

Rotterdam

  • Parkeergarage Worldhotel Wings #

 

Tilburg

  • Parkeergarage Emma Passage
  • Parkeergarage Koningsplein
  • Parkeergarage Schouwburg
  • Parkeergarage Stappegoor
  • Parkeergarage Tivoli
  • Parkeergarage Heuvelpoort

 

Valkenburg

  • Parkeergarage Aan de Kei

 

Veenendaal

  • Parkeergarage Arie van Hensbergen
  • Parkeergarage Gemeentehuis
  • Parkeergarage Tricotage
  • Parkeerterrein Coornhertpad
  • Parkeerterrein Theater/Duivenweide

 

Venray

  • Parkeergarage de Gouden Leeuw #
  • Parkeerterrein Blekersveld
  • Parkeerterrein Raadhuisplein

 

Voorschoten

  • Parkeergarage Deltaplein  

Weert

  • Parkeergarage Centrum (onder het nieuwe stadhuis)
  • Parkeergarage De Munt
  • Parkeergarage Poort van Limburg
  • Parkeergarage Stationsplein
  • Parkeergarage Ursulinen
  • Parkeergarage Walburgpassage/Kromstraat

 

Zeist

  • Parkeergarage Steynlaan (vanaf 20-9-2017)
  • Parkeergarage 1e Hogeweg (vanaf 20-9-2017)
  • Parkeergarage Emmeplein (vanaf 20-09-2017)
  • Parkeergarage Gemeentehuis # (vanaf 20-09-2017)

 

België

 

Antwerpen

  • Antwerpen Airport

 

Brussel

  • Parking Royal

 

Lier

  • Parkeergarage Dungelhoeff
  • Parkeergarage Grote Markt

 

 

  

 

 

 

  

# Geen kentekenherkenning.

* Beperkte toegang; is opengesteld voor medewerkers gemeente Eindhoven.

   (reguliere parkeerders hebben vanaf 16.00 u op werkdagen toegang).

 

Kentekenherkenning

 

In- en uitrijden middels kentekenherkenning betekent dat de slagboom automatisch voor u opent als u aan komt rijden. Het kan voorkomen dat uw kenteken niet wordt herkend. In dat geval kunt u uw pas aanbieden bij de in- of uitrijdterminal om de slagboom te openen. De paslezer is voorzien van het blauwe eP logo en bevindt zich op de in- en uitrijdterminal.

 

Alleen het kenteken zoals gekoppeld aan de pas kan gebruik maken van kentekenherkenning. (met een eventueel 2e gekoppeld kenteken kan geen gebruik gemaakt worden van het parkeren middels kentekenherkenning).

Ik heb een parkeer abonnement in één van de aangesloten parkeergarages?

Als u al gebruik maakt van een parkeer abonnement in één van de aangesloten parkeergarages, dan dient u zelf actie te ondernemen door kentekenherkenning uit te zetten in uw eigen Stadsparkeren account. Dit kunt u regelen via uw persoonlijke pagina of d.m.v. contact op te nemen met Stadsparkeren.

4. Wijzigingen

Ik heb een andere auto gekocht (of gebruik een tijdelijke huurauto), wat nu?

Pas je kenteken aan via je persoonlijke pagina. Klik op ‘voertuigen’ en ‘wijzig kenteken’.

 

Het reeds ingevoerde/bestaande kenteken verschijnt nu in het "VRN" tekst vak, vul in dit ingave veld het nieuwe of tijdelijke kenteken in en klik op opslaan.

 

Let wel ; kies voor wijzigen en niet voor verwijderen. Als u nl eerst uw kenteken verwijdert en dan een kenteken toevoegt kost het € 1,00. Wijzigen is natuurlijk gratis.

 

Na wijziging is het vervangende kenteken meteen gekoppeld aan je gegevens en aan de pas zoals reeds in bezit (je ontvangt dan ook geen vervangende pas).

Ik wil een ander kenteken aan mijn pas koppelen

Als je op straat parkeert, kun je met één kenteken in- en uitchecken. Dat is het aan je pas gekoppelde kenteken. Dit kun je via je persoonlijke pagina aanpassen indien je meerdere kentekens geregistreerd hebt. Via 'mijn account' zie je welk kenteken aan je pas gekoppeld is. Door te klikken op 'wijzig gebruiker details' en in het uitklapvenster bij "actief kenteken" een ander kenteken te selecteren en dit vervolgens op te slaan.

Hoe voeg ik meerdere gebruikers toe aan mijn account?

Ga naar je persoonlijke pagina. Klik op ‘mijn account’, ‘gebruikersoverzicht’ en ‘voeg een gebruiker toe’.

Het toevoegen van een subgebruiker is gratis. De subgebruiker kan gebruik maken van bel, sms of app parkeren.

Het is niet mogelijk aan een ParkerenHelmond account meerdere Helmond passen te koppelen. Wilt u voor een 2e gebruiker of voor een 2e kenteken een Helmond pas aanvragen dan kunt u een nieuwe registratie doen via www.parkerenhelmond.nl .

 

 

Mijn mobiele nummer is veranderd. Kan ik dit aanpassen?

Ga naar je persoonlijke pagina en klik op ‘mijn account’,  ‘wijzig gebruikers details’ en ‘wijzig uw gsm-nummer’.

Ik wil een ander wachtwoord. Kan ik dit zelf aanpassen?

Bij je aanmelding krijg je een wachtwoord toegewezen. Dit kun je zelf aanpassen op je persoonlijke pagina. Klik op ‘mijn account’ en ‘wijzig wachtwoord’.

Ik heb mijn account verwijderd, kan ik me nu opnieuw aanmelden?

Dat kan via het aanmeldformulier.

Hoe pas ik mijn e-mailadres aan?

Dit kan via je persoonlijke pagina. Klik op 'mijn account', 'wijzig gebruikers details' en 'wijzig e-mailadres'.

 

Controleer ook altijd of het juiste email adres ingevuld is bij "facturen", "email melding bij nieuwe factuur". Wijzig indien nodig het email adres en kies voor opslaan.

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

Via je persoonlijke pagina kun je je betaalmethode inzien. Aanpassen kan door te klikken op ‘beheer’, ‘betaalmethode’ en ‘betalingswijze veranderen’ .Vervolgens kun je via ‘automatische incasso’ je bankrekeningnummer aanpassen.

Hoe kan ik kentekenherkenning in- of uitschakelen?

Ga naar je persoonlijke pagina en klik op 'voertuigen' en 'wijzig kenteken'.

 

Wil je kentekenherkenning 'uitschakelen" verwijder dan het vinkje voor 'automatische kentekenherkenning parkeergarages' en kies voor "opslaan".

 

Wil je kentekenherkenning 'inschakelen' klik dan op het vakje voor 'automatische kentekenherkenning parkeergarages' er komt een vinkje in het vakje te staan en kies voor "opslaan".

Wijzigen gebruikersvorm

U kunt te allen tijde uw gebruikersvorm wijzigen. Dit kunt u zelf regelen via uw persoonlijke pagina. U klikt als volgt:

Gebruikersvorm
Lidmaatschap wijzigen
Vervolgens kiest u een abonnementsvorm en klikt u op opslaan.

Kentekenherkenning systeem herkent kenteken niet

Het kan voorkomen dat uw kenteken niet wordt herkend, dit kan de volgende oorzaken hebben:

Uw kenteken is vies of beschadigd.
Uw kenteken bevindt zich op een ongewone plaats. Bijvoorbeeld bij verschillende modellen van Alfa Romeo.
Uw kenteken is ook op een ander account actief. Het systeem kan dan geen keuze maken aan welk account de parkeeractie moet worden toegeschreven. U dient dan uw pas aan te bieden om het account te bepalen.

Alleen met het kenteken dat gekoppeld zit aan uw pas kunt u parkeren middels kentekenherkenning.

Bevestiging van uw kentekenplaat (schroeven/bouten/strips)

Foutief kenteken

 

Als het kenteken niet herkend wordt kan de pas aangeboden worden om de slagboom te openen.

 

Aanvragen 2e /extra Helmond pas

Indien u in het bezit wilt komen van een extra Helmond pas dan kunt u deze aanvragen d.m.v. een nieuwe registratie te doen via www.parkerenhelmond.nl, kies vervolgens voor "Meld je nu aan". Het aanvragen van een extra Helmond pas gaat NIET via uw persoonlijke pagina.


Het toevoegen van een 2e kenteken aan een bestaand account betekent NIET dat u een extra Helmond pas ontvangt.

Wijzigen kenteken

Pas je kenteken aan via je persoonlijke pagina. Klik op ‘voertuigen’ en ‘wijzig kenteken’.

 

Het reeds ingevoerde/bestaande kenteken verschijnt nu in het "VRN" tekst vak, vul in dit ingave veld het nieuwe of tijdelijke kenteken in en klik op opslaan.

 

Let wel ; kies voor wijzigen en niet voor verwijderen. Als u nl eerst uw kenteken verwijdert en dan een kenteken toevoegt kost het € 1,00. Wijzigen is natuurlijk gratis.

 

Na wijziging is het vervangende kenteken meteen gekoppeld aan je gegevens en aan de pas zoals reeds in bezit (je ontvangt dan ook geen vervangende pas).

5. Algemeen

Ik heb een andere vraag

Je kunt de helpdesk bellen via: 0900-1234546 (gebruikelijke belkosten). Of stuur een mailtje naar: info@stadsparkeren.nl.

Aanmelden voor Gepast Parkeren lukt niet

Krijgt u de foutmelding: “De postcode die u ingevoerd heeft, is niet correct” ?

 

De postcode bestaat uit 4 cijfers gevolgd door 2 letters (aan elkaar of gescheiden door een spatie). Bijvoorbeeld: 5700 AA of 5700AA.

 

Leeg het cache geheugen van uw browser (voor uitleg klik hier). Het geheugen van de pagina wordt ververst en het probleem zal zich niet meer voordoen. Blijft het probleem toch bestaan dan kunt u een email sturen aan info@stadsparkeren.nl.

 

Indien het niet lukt om uzelf te registreren kunt u een email sturen aan info@stadsparkeren.nl. Wij zoeken voor u uit wat er aan de hand is en lossen het probleem voor u op.

Kan ik met een Deurnepas of Eindhovenpas ook parkeren in Helmond?

Maak je al gebruik van parkeren met een Eindhovenpas of bijvoorbeeld een Deurnepas dan kun je natuurlijk ook in Helmond gebruik maken van het systeem en de kortingsregels.

Aanmelden lukt niet, mobiele nummer al in gebruik

Een mobiel nummer kan maar aan 1 account gekoppeld zijn. is het mobiele nummer al gekoppeld aan een ander account, en er is geen 2e mobiele nummer beschikbaar dan kan er een account met een vast telefoon nummer aangemaakt worden.

 

Geef dan het volgende in:

 

- wijzig in het 1e invoerveld landnummer 31 naar "anders"

- voer vervolgens in het 2e invoerveld het volledige vaste nummer in.

 

Als u een vast telefoonnummer ingeeft, denk er dan svp wel aan om de sms herinneringsberichten uit te zetten via de persoonlijke pagina, "Mijn Account".

 

Lukt het aanmelden niet neem dan contact op met Stadsparkeren via info@stadsparkeren of 0900 - 12345 46 (€ 1.- p.g.).

Ontvang ik een stadspas na aanmelding?

Na aanmelding wordt de Helmond pas binnen enkele werkdagen naar u verzonden.

 

Indien u een aanmelding heeft gedaan met de OV kaart, ontvangt u geen pas. De OV kaart is uw parkeerpas.

Inloggen persoonlijke pagina!

Inloggen op een persoonlijke pagina gaat als volgt:

 

Ga naar www.parkerenhelmond.nl, vul rechts boven aan het scherm het wachtwoord en de gebruikersnaam in en kies voor inloggen. Let op de hoofd- en kleine letters, dit moet exact zo overgenomen worden.

 

U kunt maar op 1 persoonlijke pagina tegelijkertijd ingelogd zijn, soms kan het zijn dat de computer gegevens vasthoudt (van de persoonlijke pagina waar eerder op ingelogd is) en moet Internet eerst volledig gesloten en weer opgestart worden.

Ik heb een vraag mbt Gepast Winkelen / Vipzo

De antwoorden op de meest gestelde Vipzo vragen vindt u op http://www.vipzo.eu/vragen/

 

Voor overige vragen kunt u contact opnemen met de Vipzo helpdesk: http://www.vipzo.eu/contact/ 

Aanvragen duplicaat pas?

Het is niet mogelijk om een duplicaat pas aan te vragen.

Gratis uitrijdkaartje parkeergarage/terrein.

Wil je gebruik maken van een gratis uitrijdkaart bij één van de aangesloten parkeergarages/terreinen dan dien je voordat je gaat parkeren kentekenherkenning uit te schakelen via je persoonlijke pagina.

 

Klik hier hoe je kentekenherkenning kunt uitschakelen.

  

Indien er reeds een parkeeractie is gestart middels kentekenherkenning of pas, kan er geen gebruik meer gemaakt worden van de gratis uitrijdkaart.

Registreren OV kaart

Het is ook mogelijk om uw OV kaart te registreren voor Stadsparkeren.

Indien u een registratie doet met uw OV kaart ontvangt u geen stadspas.

Uw OV kaart is na registratie geactiveerd als stadspas.

6. App parkeren

Handleiding iPhone App

 

 

Parkeeractie aanmelden en afmelden
                               
                               
 1) Inloggen                              2) Aanmelden (1)
                               

De eerste keer dat u de App start dient u eenmalig in te loggen. De volgende keer dat u de App start wordt u automatisch ingelogd.

 

Bent u uw inloggegevens vergeten? Sms 'pm login' naar 4111. U ontvangt binnen enkele seconden een sms- bericht met uw inloggegevens.
(€ 0,25 p.o.b.)

                           

Na het inloggen heeft u een aantal mogelijkheden om een parkeeractie te starten.

 

Zone Lijst
U kunt de zone handmatig invoeren. U kunt ook een van uw favoriete zones kiezen.

 

Op basis van uw GPS-locatie doet de App een aantal suggesties van parkeerzones in de buurt. Controleer altijd de parkeerzone voordat u de parkeeractie bevestigd.

                               
                               
Aanmelden (2)                              Aanmelden (3)
                               

Via Zone Kaart kunt u ook een parkeeractie starten op basis van uw GPS locatie.

 

Via de kaart kunt u een parkeerpaal selecteren en direct een parkeeractie starten door op het 'blauwe pijl- icoon' te klikken.

 

Tip: Met het sterretje kunt u de par- keerzone opslaan in uw favorieten!

 

Tip: Houd u vinger lang ingedrukt op de kaart en u kunt vervolgens uw auto verplaatsen.

                           

Bovenin kunt het kopje 'legenda' naar beneden uitklappen. De legenda geeft informatie over de parkeer- tarieven van de parkeerzone

 

                               
                               
Aanmelden (4)                              3) Waar is mijn auto 
                               

Indien u meerdere kentekens in uw Stadsparkeren account heeft
geregistreerd kunt u via het > naast uw kenteken een keuze maken uit uw kentekens.

 

Indien het juiste kenteken is geselecteerd kiest u 'start' om uw parkeeractie te starten.

 

Zodra de tijd begint te lopen staat u geparkeerd in de zone die bovenaan het scherm wordt weergegeven. U kunt nu de App sluiten of open laten.

                           

Weet u na uw afspraak niet meer precies waar uw auto staat? Klik op het radar-icoon rechtsboven in beeld en u ziet direct waar u auto geparkeerd staat.

                               
                               
5) Afmelden                              5) Beëindigd
                               

Bij terugkomst bij uw auto opent u de App. Indien er een lopende
parkeeractie is komt u direct in het stopscherm terecht.

 

De tijd geeft aan hoelang u op dat moment geparkeerd staat.

 

Als u klaar bent met parkeren kunt u uw parkeeractie stoppen door op 'stop' te drukken.

                           

Nadat u op stop heeft gedrukt verplaatst uw parkeeractie automatisch naar de geschiedenis.

 

U kunt nadat uw parkeeractie is verplaatst direct een nieuwe
parkeeractie aanmelden voor uw kenteken(s).

                               
                               
6) Parkeerhistorie                              
                               

Via het tabblad 'Parkeerhistorie' kunt u alle parkeeracties eenvoudig terugzien met daarbij de kosten, datum, aanmeld- en afmeldtijd van de parkeeractie. (exclusief transactiekosten)

 

Als u in geschiedenis bent kunt u door het scherm omhoog te bewegen iedere keer nieuwe parkeeracties ophalen, dit gaat per max 5 tegelijk.

                             
                               
                               
                               
Overige opties
                               
                               
7) Instellingen                             8) Gebruiker instellingen
                               

Via het tabblad 'Account' kunt u zelf de instellingen beheren van uw gebruiker(s), voertuig(en) en favoriete zone(s)en persoonlijke gegevens. Ook kunt u hier uw financiële instellingen beheren en facturen inzien.

 

Via dit scherm kunt u ook uitloggen, de App zal uw gebruikersgegevens dan niet meer automatisch onthouden.

                           

Via het tabblad 'Account' en dan 'Gebruiker' kunt u een of meerdere gebruikers toevoegen.

                               
                               
9) Voertuig instellingen                             10) Kenteken wijzigen
                             

Onder het tabblad 'Account' en dan 'Voertuigen' kunt u zelf eenvoudig uw voertuigen beheren.

U kunt hier kentekens toevoegen of wijzigen.

 
                           

Om uw kenteken te wijzigen klikt u op het desbetreffende kenteken.

 

Wijzig het kenteken en klik op gereed om de wijziging te bevestigen en verder te gaan.

                               
                               
11) Auto-icoon (1)                             11) Auto-icoon (2)
                               

Nadat u uw kenteken heeft gewijzigd kunt u een persoonlijk 'auto-icoon' toewijzen aan het kenteken. U kunt kiezen uit diverse auto-icoontjes en kleuren.

 

Zo kunt u bijvoorbeeld kiezen voor een rode Hummer of een blauwe sportwagen. Klik vervolgens op 'volgende' om het auto-icoontje en eventuele wijziging van uw kenteken te bevestigen.

 

Tip. Indien u over meerdere voertui- gen beschikt is het handig om ieder voertuig een eigen icoontje te geven ter onderscheiding.

                           

U kunt ook kiezen voor een Cabrio- icoon. Deze is niet alleen leuk maar ook nog eens functioneel. Heeft u een parkeeractie aangemeld, dan helpt dit icoontje u herinneren of de kap van uw cabrio is gesloten of niet.

                               
                               
12) Favoriete zones                             13) Financieel
                               

Onder het tabblad 'Account' en dan 'Favoriete Zones' kunt u uw favoriete zones beheren.

 

Klik op het potlood-icoon, vervolgens komt u in bovenstaand scherm.
Geef uw favoriete zones een naam. Bijvoorbeeld werk of sportschool. Handig wanneer u vaak in de zelfde parkeerzone parkeert.

                           

Via het tabblad 'Account' kunt u tevens uw financiële instellingen beheren.

 

U kunt hier uw betaalmethode wijzigen, factuur alerts instellen en uw laatste zes facturen inzien.

                               
                               
14) Betaalmethode                             15) Factuur alert
                               

Onder het tabblad 'Account' en dan 'Betaalmethode' ziet u de gegevens van uw huidige betaalmethode.

                           

Onder het tabblad 'Account' en dan 'Factuur alert' kunt u het
e-mailadres aanpassen waarop u een notificatie ontvangt zodra een nieuwe factuur is gepubliceerd op uw persoonlijke pagina en in de App.

 

Klik op 'Opslaan' om de wijzigingen door te voeren.

                               
                               
16) Facturen                             17) Klantnr / Versienr
                               

Onder het tabblad 'Account' en dan 'Uw facturen' ziet u een overzicht van uw laatste zes facturen. Klik op het factuurnummer om deze te openen in pdf-formaat. Vervolgens kunt u deze naar uzelf mailen of direct printen.

 

Een overzicht van alle facturen vindt u terug op uw persoonlijke pagina.

                           

Onderaan het tabblad 'Account' staat uw klantnummer vermeld.

                               
                               
18) Informatie                             19) Push 
                               

Op het tabblad 'Informatie' kunt u basis informatie raadplegen over Stadsparkeren.

 

Hoe het werkt, waar het werkt en hoe u uw kenteken kunt wijzigen.

 

Ook kunt u hier mededelingen vanuit Stadsparkeren raadplegen, bijv nieuwe steden! Als er nieuwe mededelingen zijn verschijnt er een uitroepteken bij 'Informatie'.

                           

Via account "herinneringen" kunt u herinneringen inschakelen sms, push of email. 

 

Je kunt de parkeertijd direct stoppen of verlengen vanuit het pushbericht.

                               
                               

LET OP: Het gebruik van de GPS functionaliteit is op eigen
verantwoordelijkheid. Als gebruiker kunt u geen rechten ontlenen aan de voorgestelde parkeerzones door de iPhone. U bent zelf verantwoordelijk voor het correct invoeren en doorgeven van het zonenummer.
De App geeft slechts suggesties op basis van de GPS locatie aangegeven door uw iPhone. Stadsparkeren raadt
u aan om altijd de parkeerzone te controleren of deze correct is.

De Stadsparkeren iPhone App is geschikt voor iPhone5, iPhone4, iPhone3Gs, iPhone3G, iPad en iPod Touch.

 

                               

 

 

 

 

Handleiding Android App

 

 

Parkeeractie aanmelden en afmelden
                               
                               
 1) Inloggen                              2) Aanmelden (1)
                               
De eerste keer dat u de App start dient u eenmalig in te loggen. De volgende keer dat u de App start wordt u automatisch ingelogd.

 

Heeft u meerdere gebruikers- accounts? Klik op gebruikers om de gewenste inloggegevens te kiezen.

 

Bent u uw inloggegevens vergeten? Sms 'pm login' naar 4111. U ontvangt binnen enkele seconden een sms- bericht met uw inloggegevens. (€ 0,25 p.o.b.).

                           

Na het inloggen ziet u een overzicht van de voertuigen in uw account.
Indien u meerdere voertuigen in uw account heeft staan, kunt u hier kiezen voor welk voertuig u een parkeeractie wilt starten.

 

U heeft u een aantal mogelijkheden om een parkeeractie te starten, namelijk via de Zone lijst, Zone kaart of Favoriete Zones.

                               
                               
Aanmelden (2)                              Aanmelden (3)
                               

Zone Lijst
U kunt de zone handmatig invoeren of een van uw favoriete zones kiezen.


Op basis van uw GPS-locatie doet de App een aantal suggesties van parkeerzones in de buurt. Controleer altijd de parkeerzone voordat u de parkeeractie bevestigt.

 

Via het map-icoontje rechtsbovenin kunt u wisselen van weergave tussen zone lijst/favoriete zones en
de zonekaart. 

                           

Zone Kaart
U kunt ook via de kaart een parkeer- actie starten op basis van uw GPS locatie.


Via de kaart kunt u een parkeerpaal selecteren en direct een parkeeractie starten door op het pijltje te klikken.

 

Tip: Met het sterretje kunt u de par- keerzone opslaan in uw favorieten!

Tip: Houd uw vinger lang ingedrukt op de kaart en u kunt vervolgens uw auto verplaatsen.

                               
                               
Aanmelden (4)                              2) Aanmelden (5) 
                               
Klik op het i-icoontje voor informatie en u krijgt de parkeertarieven en tijden te zien van de gekozen zonenummer                            

Indien het juiste kenteken en zonenummer is geselecteerd kiest u 'start' om uw parkeeractie te starten.

 

Zodra de tijd begint te lopen staat u geparkeerd in de zone die bovenaan het scherm wordt weergegeven. U kunt nu de App sluiten. 

                               
                               
4) Waar is mijn auto?                              5) Afmelden
                               
Weet u na uw afspraak niet meer precies waar uw auto staat? Klik op het radar icoon rechtsboven in beeld en u ziet direct waar u auto geparkeerd staat.                             

Bij terugkomst bij uw auto opent u de App. Indien er een lopende
parkeeractie is komt u direct in het stopscherm terecht.

 

De tijd geeft aan hoelang u op dat moment geparkeerd staat.

 

Als u klaar bent met parkeren kunt u uw parkeeractie stoppen door op 'stop' te drukken. 

                               
                               
6) Beëindigd                              
                               

Nadat u de parkeeractie heeft gestopt, verplaatst deze automatisch naar uw geschiedenis.

 

In het menu vindt u een notificatie zodra de parkeeractie is verplaatst.

                             
                               
                               
                               
Overige opties
                               
                               
7) Parkeerhistorie                             8) Account
                               

Via het tabblad 'Geschiedenis' kunt u alle parkeeracties eenvoudig terugzien met daarbij de kosten, datum, aanmeld- en afmeldtijd van de parkeeractie.

 

Klik op een parkeeractie voor meer informatie over het kenteken en het zonenummer van de parkeeractie.

                           

Via het tabblad 'Account' kunt u zelf de instellingen beheren van uw favoriete zone(s), voertuig(en) en gebruiker(s).

 

Hier vindt u ook uw klantnummer en kunt u tevens uitloggen. Uw
gebruikersgegevens worden dan niet meer automatisch onthouden.

                               
                               
9) Gebruikers beheren                              10) Kenteken wijzigen 
                               

Onder het tabblad 'Account' en dan 'Gebruikers' kunt u zelf eenvoudig uw gebruikersaccounts beheren.

 

Klik op het potlood-icoon om de huidige gebruiker(s) te beheren of om een gebruiker toe te voegen.

 

Vul bij een nieuwe gebruiker een gebruikersnaam in (bijv. Privé) en kies een wachtwoord. Druk vervolgens op Opslaan en de gebruiker is toegevoegd.

 
                           

Onder het tabblad 'Account' en dan 'Voertuigen' kunt u zelf eenvoudig uw voertuigen beheren.

 

Klik op het potlood-icoon om kentekens toe te voegen of te wijzigen.

 
                               
                               
11) Favoriete zones                             12) Financieel 
                               

Onder het tabblad 'Account' en dan 'Favoriete Zones' kunt u uw favoriete zones beheren.

 

Klik op het potlood-icoon om uw favoriete zones te bewerken. Geef uw favoriete zones een naam. Bijvoorbeeld werk of sportschool. Handig wanneer u vaak in de zelfde parkeerzone parkeert.

                           

Via het tabblad 'Account' kunt u ook uw betaalmethode wijzigen, factuur alert instellen en uw laatste zes facturen inzien.

 
                               
                               
13) Betaalmethode                             14) Factuurnotificatie
                               

Onder het tabblad 'Account' en dan 'Betaalmethode' ziet u de gegevens van uw huidige betaalmethode.

 

Hier kunt u tevens uw betaal- methode wijzigen.

                           

Onder het tabblad 'Account' en dan 'Factuurnotificatie' kunt u het e-mailadres aanpassen waarop u een notificatie ontvangt zodra een nieuwe factuur is gepubliceerd op uw persoonlijke pagina of in de App.

 

Klik op 'Opslaan' om de wijzigingen door te voeren.

                               
                               
15) Facturen                             16) Basis informatie
                               
Onder het tabblad 'Account' en dan 'Facturen'ziet u een overzicht van uw laatste zes facturen. Klik op het factuurnummer om deze te openen in pdf-formaat. Vervolgens kunt u deze naar uzelf mailen of direct printen.

 

Een overzicht van alle facturen vindt u terug op uw persoonlijke pagina.

                           

Op het tabblad 'Informatie' kunt u basis informatie raadplegen over Stadsparkeren.

 

Hoe het werkt, waar het werkt en hoe u uw kentekens kunt toevoegen en wijzigen.

 

Ook kunt u hier mededelingen vanuit Stadsparkeren raadplegen, bijv nieuwe steden!

                               
17) Push                              
                               
Via account "herinneringen" kunt u herinneringen inschakelen sms, pushof email.

 

Je kunt de parkeertijd direct stoppen of verlengen vanuit het pushbericht.

                             
                               
                               
                               

LET OP: Het gebruik van de GPS functionaliteit is op eigen verantwoordelijkheid. Als gebruiker kunt u geen rechten ontlenen aan de voorgestelde parkeerzones door de telefoon. U bent zelf verantwoordelijk voor het correct invoeren en doorgeven van het zonenummer. De App geeft slechts suggesties op basis van de GPS locatie aangegeven door uw telefoon. Stadsparkeren raadt u aan om altijd de parkeerzone te controleren of deze correct is.

 

De Stadsparkeren Android App is geschikt voor Android versie 2.1 en hoger.

                               

 

 

 

 

App Parkeren

STADSPARKEREN APP PARKEREN

 

Parkeer eenvoudig op basis van uw GPS locatie via de Stadsparkeren Parkeer App. Deze App kunt u gratis downloaden op uw iPhone, Android, Windows Phone.

 

1. Parkeer uw auto

De eerste keer dat u de App start dient u eenmalig in te loggen. De volgende keer dat u de App start wordt u automatisch ingelogd.

 

Wachtwoord vergeten?
Stuur 'pm[spatie]login' naar 4111. (€ 0.25 per ontvangen bericht)

 

De Stadsparkeren App is beschikbaar voor iPhone, Android en Windows.

 

2. Meld u aan

Na het inloggen heeft u diverse mogelijkheden om een parkeeractie aan te melden.

U kunt de zone handmatig invoeren of kiezen uit een van uw favoriete zones. Via de "zone kaart" kunt u ook een parkeeractie starten op basis van uw GPS locatie.

Na het bevestigen van de parkeerzone drukt u op "start", uw parkeeractie is aangemeld zodra de teller begint te lopen.

 

3. Meld u af

Bij terugkomst bij uw auto opent u de App. U komt direct in uw lopende parkeeractie terecht.

Als u klaar bent met parkeren kunt u uw parkeeractie stoppen door op "stop" te drukken.

Als u op stop heeft gedrukt verplaatst uw parkeeractie naar de geschiedenis en is uw parkeeractie afgemeld.

 

4. Betalen

Aan het eind van de maand rekenen wij de parkeerkosten met u af via automatische incasso.

 

 

Handleiding Windows App

 

 

Parkeeractie aanmelden en afmelden
                               
                               
 1) Inloggen                              2) Aanmelden (1)
                               

De eerste keer dat u de App start dient u eenmalig in te loggen. De volgende keer dat u de App start wordt u automatisch ingelogd.

 

Bent u uw wachtwoord vergeten? Sms 'pm login' naar 4111. U ontvangt binnen enkele seconden een sms- bericht met een link waar u een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.
(€ 0,25 p.o.b.)

                           

Na het inloggen ziet u een overzicht van de voertuigen in uw account.
Indien u meerdere voertuigen in uw account heeft staan, kunt u hier kiezen voor welk voertuig u een parkeeractie wilt starten.

 

U heeft een aantal mogelijkheden om een parkeeractie te starten, namelijk via de Zone lijst of Zone kaart.

                               
                               
Aanmelden (2)                              Aanmelden (3)
                             

Zone Lijst
U kunt de zone handmatig invoeren. Op basis van uw GPS-locatie doet de App een aantal suggesties van parkeerzones in de buurt. Controleer altijd de parkeerzone voordat u de parkeeractie bevestigt.

 

Via het kaart-icoontje onderaan het scherm kunt u wisselen van weergave tussen Zone lijst en Zone kaart.

                           

Zone Kaart
U kunt ook via de kaart een parkeer- actie starten op basis van uw GPS locatie.

 

Via de kaart kunt u een parkeerpaal selecteren en direct een parkeeractie starten door op het pijltje te drukken.

 

Tip: Houd uw vinger lang ingedrukt op de kaart en u kunt vervolgens uw auto verplaatsen.

                               
                               
Aanmelden (4)                              2) Aanmelden (5) 
                               
Druk op het i-icoontje onderin voor informatie over de tarieven en parkeertijden in de gekozen zone.                            

Indien het juiste kenteken en zonenummer is geselecteerd kiest u 'start' om uw parkeeractie aan te melden.

 

Zodra de tijd begint te lopen staat u geparkeerd in de zone die bovenaan het scherm wordt weergegeven. U kunt nu de App sluiten.

 

Tip: Druk op het i-icoontje onderin voor zone- en tariefinformatie.

                               
                               
3) Afmelden                             4) Beëindigd
                               

Bij terugkomst bij uw auto opent u de App. Indien er een lopende parkeeractie is komt u direct in het stopscherm terecht.
De tijd geeft aan hoelang u op dat moment geparkeerd staat.

 

Als u klaar bent met parkeren kunt u uw parkeeractie stoppen door op 'stop' te drukken.

 

Tip: Druk op het radar-icoontje om te zien waar uw auto geparkeerd staat.

                           

Nadat u de parkeeractie heeft gestopt, verplaatst deze automatisch naar uw parkeerhistorie.

 

Op het dashboard vindt u een notificatie zodra de parkeeractie is verplaatst.

                               
                               
5) Parkeerhistorie                             6) Meerdere gebruikers 
                               

Via de tile 'Parkeerhistorie' kunt u alle parkeeracties eenvoudig terugzien met daarbij de kosten, kenteken, zonenummer, datum, aanmeld- en afmeldtijd van de parkeeractie.

                            Via de tile 'Account' en dan het + icoontje kunt u één of meerdere gebruikers toevoegen. 
                               
                               
                               
Overige opties
                               
                               
7) Kenteken wijzigen (1)                             7) Kenteken wijzigen (2)
                               

Via de tile 'Voertuigen' kunt u zelf eenvoudig uw voertuigen beheren.

 

Indien u meerdere kentekens in uw account heeft, klikt u op het potlood icoontje om het gewenste kenteken te wijzigen of een eigen naam te geven.

                           

Geef uw voertuig een naam, bijvoorbeeld Cabriolet of Leaseauto.

 

Handig als u meedere voertuigen in uw account heeft staan. Klik op het bevestigings icoontje om uw wijziging op te slaan.

                               
                               
8) Facturen (1)                             8) Facturen (2)
                               

Via de tile 'Financieel' ziet u een overzicht van uw laatste zes facturen. Klik op het factuurnummer om deze te openen in pdf-formaat. Vervolgens kunt u deze naar uzelf mailen of direct printen.

 

Een overzicht van alle facturen vindt u terug op uw persoonlijke pagina.

                           

Via de tile 'Financieel' en dan een swipe naar rechts komt u uit bij 'Factuur alert'. Hier kunt u het e-mailadres aanpassen waarop u een notificatie ontvangt zodra een nieuwe factuur is gepubliceerd op uw persoonlijke pagina of in de App.

 

Klik op 'Opslaan' om de wijzigingen door te voeren. 

                               
                               
9) Favoriete zones                             10) Informatie
                               

Via de tile 'Favoriete zones' kunt u uw favoriete zones beheren.

 

Klik op het + icoontje om een favoriete zone aan te maken. Via het potlood icoontje kunt u de favoriete zone een naam geven. Bijvoorbeeld werk of sportschool. Handig wanneer u vaak in dezelfde parkeerzone parkeert.

 

Door de gehele App kunt u zones als favoriet toevoegen door op het ster icoontje te drukken.

                           

Via de tile 'Informatie' kunt u basis informatie raadplegen over Stadsparkeren.

 

Hoe het werkt, waar het werkt en hoe u uw kentekens kunt wijzigen.

 

Ook kunt u hier mededelingen vanuit Stadsparkeren raadplegen, bijv nieuwe steden!

                               
                               
11) Push                              
                               
Via account "herinneringen" kunt u herinneringen inschakelen sms, push of email.                              
                               
                               

LET OP: Het gebruik van de GPS functionaliteit is op eigen verantwoordelijkheid. Als gebruiker kunt u geen rechten ontlenen aan de voorgestelde parkeerzones door de telefoon. U bent zelf verantwoordelijk voor het correct invoeren en doorgeven van het zonenummer. De App geeft slechts suggesties op basis van de GPS locatie aangegeven door uw telefoon. Stadsparkeren raadt u aan om altijd de parkeerzone te controleren of deze correct is.

 

De Stadsparkeren Windows App is geschikt vanaf versie 7.5 en hoger. U kunt de App alleen downloaden in de Nederlandse Marketplace.

                               

 

 

 

 

Instellen maximale parkeertijd via de app

Zo werkt het zelf instellen van de door u gewenste maximale parkeertijd.

 

U selecteert uw parkeerzone en start de parkeeractie. De parkeertijd begint te lopen. U heeft nu 2 opties: stoppen of automatische eindtijd instellen. Wanneer u kiest voor eindtijd instellen kunt u zelf de door u gewenste eindtijd bepalen. Vervolgens bevestigt u met OK. U ziet uw resterende parkeertijd. Afhankelijk van uw herinneringsprofiel ontvangt u 10 minuten voor het verstrijken van de parkeertijd een herinnering per e-mail of sms.

 

Kosten herinnerings sms € 0.25

 

Let op!

 

  • Wilt u langer blijven? Geen probleem, dan kunt u zelf de eindtijd wijzigen.
  • Eerder weg? Geen probleem, u kunt de parkeeractie stoppen voordat de door u ingestelde parkeertijd is bereikt.
  • U kunt nooit een eindtijd selecteren die na de maximale parkeerduur ligt.
  • De maximale parkeerduur is via de geldende parkeerverordening door de gemeente ingesteld.
  • Deze functionaliteit is niet in alle parkeerzones beschikbaar.

In welke zones kan ik de maximale parkeertijd instellen?

U kunt in bijna alle Stadsparkeren parkeerzones zelf een maximale parkeertijd instellen.

 

Uitzonderingen hierop zijn parkeerzones:

 

  • Waar al een parkeerduur is ingesteld, van bijvoorbeeld 1, 2 of 4 uur.
  • Waarbij de gemeente heeft aangegeven dat deze functionaliteit niet mag worden ingevoerd.
  • Waar tussentijdse parkeerbeperkingen zijn die het niet mogelijk maken om deze functionaliteit te ondersteunen.
  • Waarbij u direct een dagkaart verkrijgt.
  • U kunt in bijna alle Stadsparkeren Parkeerzones zelf een maximale parkeertijd instellen.
  • Er is geen overzicht van parkeerzones waarbij deze functionaliteit is uit- of ingeschakeld en de optie zal u geboden worden wanneer deze mogelijkheid er wel is. 

Push berichten

Naast e-mail en sms-herinneringen kun je nu ook kiezen voor push berichten ter herinnering aan een lopende parkeeractie. Je kunt ook je parkeertijd direct stoppen of verlengen vanuit het pushbericht.

 

We bieden je de volgende berichten als push:

Herinnering aan een lopende parkeeractie, instelbaar per half uur. Bijvoorbeeld per iedere 2 of 4 uur.Tien minuten voordat de parkeertijd is verstreken een bericht ontvangen?Een waarschuwing wanneer de maximale parkeertijd is bereikt en de parkeeractie automatisch is gestopt!

 

Via de Stadsparkeren app of de persoonlijke pagina kun je alle herinneringen instellen (sms, e-mail en push).

 

Ingestelde push berichten ontvangt u alleen indien u een parkeeractie gestart bent middels de app.

 

Voor het ontvangen van pushberichten dient men te beschikken over internetverbinding.

DE VOORDELEN VAN GEPAST PARKEREN

DE VOORDELEN VAN GEPAST PARKEREN

  • GRATIS aanmelden (inclusief pas)
  • Lager tarief in parkeergarages Boscotondo, City en Doorneind
    (€ 1,53 per uur i.p.v. € 2,05)
  • Maandag tot en met donderdag het tweede uur gratis parkeren, geldig tot 17.00 uur (parkeergarages Boscotondo, City en Doorneind)
  • Na sluitingstijd van de winkels slechts één uur betalen voor een hele avond parkeren (parkeergarages Boscotondo, City en Doorneind)
  • 20% korting op het parkeertarief bij het Elkerliek Ziekenhuis
  • Lager tarief in Parkeergarage Elzas, betalen per minuut (per minuut € 0,03, uurtarief € 1,80)
  • Betalen per 4 minuten in Parkeergaraage Boscotondo, City en Doorneind, afrekenen per maand
  • Geen boete als je wat later terug bij de auto bent
  • Niet meer in de rij staan
  • Gepast Parkeren in meer dan 140 gemeenten in Nederland

 

Lees alle voordelen >>